Inhoud van dit blog
DEEL DIT BERICHT:

Hoe 5 verschillende bedrijfslogo’s je huisstijl herkenbaar en flexibel houden.

Met het logo van Advidar als voorbeeld.

Het is belangrijk voor elk bedrijf om op te vallen en herkenbaar te zijn op alle verschillende platforms die we tegenwoordig hebben. Je logo gebruik je niet alleen online op je website, sociale media et cetera, maar ook offline op je visitekaartjes, het reclamebord bij het voetbalveld, of de advertentie in het plaatselijke huis-aan-huis blad. Dit zijn allemaal plaatsen waar de verschillende soorten logo’s een belangrijke rol spelen. En je huisstijl ook, maar dat is een ander blog…

Het primaire logo van Advidar op een visitekaartje in de kleuren groen en blauw. Een van de 5 verschillende logo's

Het is erg handig om een serie logo’s te hebben die je kunt toepassen op al deze verschillende media. Hoe je dat kunt doen?
Lees verder…

Laten we eens kijken naar het bedrijfslogo van Advidar

Advidar is de bedrijfsnaam van een virtual assistent die je ondersteunt met allerlei administratieve taken en evenementenplanning. Met zijn expertise helpt Advidar bedrijven efficiënter te werken en succesvolle evenementen te organiseren.
Voor het ontwerp van het logo van Advidar ben ik uitgegaan van een zakelijk, standvastig, en duidelijk logo. Het logo moet betrouwbaar zijn, je geeft immers een belangrijk deel van je administratie en organisatie uit handen!

1. Primair Logo: het belangrijkste logo

Primaire logo voor Advidar in de kleuren blauw en groenHet primaire logo is het belangrijkste logo van je bedrijf. Dit logo moet duidelijk en representatief zijn voor je merk. Het is het logo dat mensen het eerst en het vaakst zullen zien. Dit is het logo dat je wilt dat ze herkennen en onthouden.
Je gebruikt deze vorm van het logo meestal op de belangrijkste bedrijfsuitingen zoals je website, visitekaartjes, briefpapier en reclameborden.
Het is essentieel dat het primaire logo krachtig en herkenbaar is, het is immers het eerste wat mensen zien en moeten onthouden van je bedrijf.

2. Secundair Logo: als primair maar dan flexibel in zijn vorm

Secundair logo Adoidar. Tekst Advidar in blauw en groenHet secundaire logo is voor situaties waar je primaire logo niet zo mooi of goed past in de vormgeving. Bijvoorbeeld, als je primaire logo een meer horizontale vorm heeft, zal je secundaire logo verticaal zijn, waardoor een vierkante vorm ontstaat – en andersom.
Het secundaire logo van Advidar heb ik opgezet in een meer gestapelde versie waardoor het logo in kleine vlakken toch goed leesbaar en herkenbaar blijft. Het secundaire logo zorgt er dus voor dat je het logo flexibel kun inzetten zonder de herkenbaarheid te verliezen.

3. Beeldmerk: abstracte representatie van je merk

Beeldmerk Advidar in groen en blauwHet beeldmerk is een afgeleide van je primaire en secundaire logo’s. Het geeft je merk op een meer abstracte manier weer. Dit beeldmerk is bijzonder handig voor profielfoto’s op sociale media, watermerken of kleiner drukwerk zoals stickers en etiketten.
Een beeldmerk zorgt ervoor dat je merk herkenbaar blijft, zelfs in een klein of vereenvoudigd formaat, profielfoto’s op sociale media.

4. Enkele kleur: eenvoud en kostenefficiëntie

Enkele kleur logo van advidar in de kleur blauw van zijn huisstijl In sommige gevallen is het handig om je logo in een enkele kleur te gebruiken. Dit is bijvoorbeeld het geval bij watermerken die je op foto’s kunt plaatsen, op promotieartikelen, of andere plekken waar een meer kostenefficiënte oplossing gewenst is.
In het geval van Advidar gebruiken we hiervoor het primaire logo zonder ondertitel soms zelf zonder beeldmerk. Het enkelkleurige logo is veelzijdig en blijft krachtig en herkenbaar, zelfs zonder de gebruikelijke kleurvariaties.

5. Favicon: klein maar krachtig

Het favicon logo voor Advidar met de kenmerkende kleuren groen en blauwEen favicon is dat kleine icoontje dat je ziet in de adresbalk van je browser. Dit kleine maar krachtige tekentje voeg je toe aan je website voor de professionele uitstraling en de herkenbaarheid van je merk te verhogen.
Zo’n browser icoon oftewel favicon is een afgeleide van het beeldmerk of soms een vereenvoudigde versie van je primaire logo. Hoewel klein, speelt het een grote rol in de online herkenning van je bedrijf.
Kijk maar eens naar de adresbalk van je browser: wanneer je diverse websites hebt bezocht, staan er verschillende tabbladen open met daarop een favicon 😊.

Conclusie over het hebben van 5 verschillende logo’s

Het hebben van verschillende soorten logo’s zorgt voor flexibiliteit en consistentie in je branding.
Elk type logo heeft zijn eigen specifieke toepassingen en voordelen: het primaire logo is het gezicht van je bedrijf, het secundaire logo biedt flexibiliteit, het beeldmerk is ideaal voor kleinere afmetingen, het enkelkleurige logo is kostenefficiënt, en het favicon zorgt voor online herkenbaarheid.

Door deze verschillende logo’s strategisch te gebruiken, zorg je ervoor dat je merk op elk platform en in elke situatie herkenbaar en professioneel blijft.

Vanaf hier wens ik Advidar nogmaals heel veel succes met zijn nieuwe bedrijf en veel bekendheid door de serie logo’s!
Bandjes met het logo van Advidar in 1 kleur voor evenementen

Tot slot

Wil je ook graag een serie bedrijfslogo’s die ervoor gaan zorgen dat je herkenbaar en flexibel bent met de vormgeving van je promotiemateriaal? Naast Advidar heb ik al voor diverse andere bedrijven een logo ontworpen.

Interesse? Neem contact met me op, bespreken we alle mogelijkheden en wat ik voor jou kan betekenen. [stuur me een Whatsappje via deze link]

Maar er is meer…

Wil je dat jouw huisstijl ook herkenbaar én flexibel is? Ontdek op deze pagina hoe ik je kan helpen met het krijgen van een veelzijdige huisstijl. [Lees meer over huisstijlen op deze pagina]

Meer om te lezen:

Blijf op de hoogte:

Schrijf je in voor mijn nieuwsbrief en ontvang de laatste updates, inspiratie en exclusieve aanbiedingen direct in je inbox.

Wat je kunt verwachten:

  • Interessante mailtjes over huisstijlen, grafische vormgeving en toegankelijke content
  • Tips en tricks om je huisstijl te verbeteren,
  • Exclusieve aanbiedingen en kortingen

Schrijf je nu in en ontvang regelmatig de laatste updates in je inbox!