Wat moet er op een visitekaartje?

Welke gegevens zet je op en visitekaartje? Bedenk daarbij welke gegevens jij belangrijk vind voor jouw klant. Wat moet deze van jou weten?
Visitekaartjes dubbelzijdig full colour

Allereerst: waar en wanneer geef je een visitekaartje af?

In de meeste gevallen geef je je visitekaartje namelijk persoonlijk af wanneer je met iemand in gesprek bent geweest. Je geeft deze persoon een herinnering aan jou en jouw bedrijf mee in de vorm van een visitekaartje. Of je stuurt je visitekaartje mee met een bestelling die is geplaatst via jouw webshop.

Voordat je begint aan een ontwerp voor je visitekaartje is het dus handig om te bedenken wat je wil dat mensen die het kaartje krijgen van jou moet onthouden.

Visitekaartjes dubbelzijdig full colour CC 300 gram

Hierbij een opsomming van zaken die je kunt vermelden:

Bedrijfsnaam en logo
Als bedrijf zet je je bedrijfsnaam en logo op je kaartje. Hoe vaker je logo wordt gezien, hoe beter dat is voor je herkenbaarheid. Je logo kun je combineren met je bedrijfsnaam wanneer deze al niet in het logo is verwerkt.

Je eigen naam
Voor een klant is het fijn om je persoonlijk aan te kunnen spreken. Vooral wanneer je met deze persoon hebt gesproken voor je je visitekaartje afgaf. Mocht je met meerderen werkzaam zijn in je bedrijf, zorg dan ook dat ieder een eigen kaartje heeft met zijn of haar eigen naam.

Telefoonnummer
Een beller is sneller, die regel geldt tegenwoordig nog steeds. Vooral wanneer je persoonlijk contact wil opnemen. Zet dus je vaste zakelijke telefoonnummer en/of je zakelijke mobiele nummer op je kaartje. Wil je iemand je persoonlijke nummer geven? Schrijf dit dan in het bijzijn van hem/haar op je kaartje, maar laat het er niet standaard op drukken om zakelijk en privé gescheiden te kunnen houden.

E-mail adres
Veel correspondentie gaat via de e-mail, even een snelle vraag, een opmerking of een offerte aanvraag. Handig voor je klant wanneer jouw eigen e-mailadres vermeld is op het kaartje dat je afgeeft. Hier geldt ook: ben je met meerderen werkzaam? Vermeld dan naast een algemeen mailadres, bijvoorbeeld info@rooijenburg.nl ook een gepersonaliseerd mailadres op het kaartje. Jouw klant kan dan via bijvoorbeeld, ardiella@rooijenburg.nl rechtstreeks contact leggen.

Heb je een website?
Vermeld deze dan op je kaartje. Voor je klant is het fijn om nog eens op te zoeken wie jij bent en wat voor zaak je hebt. Waarschijnlijk kan je klant via je website ook makkelijk contact met je leggen. Het is niet nodig om een compleet adres te plaatsen. Wanneer je op je kaartje www.rooijenburg.nl vermeld is genoeg. Je klant komt dan vanzelf op http://rooijenburg.nl/. Die eerste vermelding is dus duidelijk genoeg en staat mooier op je visitekaartje.

Heb je een winkel, kantoor of een bezoekadres?
Is er een plaats waar mensen jou kunnen opzoeken? Dan is het handig om dit op je kaartje te vermelden. Overweeg of je openingstijden wil vermelden op je kaartje. Dit kan handig zijn wanneer je bijvoorbeeld twee maal in de week spreekuur houd of je winkel op bepaalde tijden open is.

Slogan
Heb je een toepasselijke slogan die bij je bedrijf hoort? Een kreet waar mensen je aan herkennen? Overweeg dan of je deze ook op je visitekaartje een plaatsje wil geven.

Diensten en producten
Je kunt extra uitleg geven over je bedrijf. Welke producten of diensten bied jij aan? Geef hierbij steekwoorden aan, houd het kort en bondig en duidelijk.

Extra aandacht trekkers
Zoals een foto van jezelf, een speciale aanbieding, een leus of een boodschap voor jouw bedrijf.

Niet al deze zaken moeten worden vermeld op je kaartje!


Ga na wat belangrijk is voor jouw klant om contact met je te zoeken. Maak je kaartje vooral duidelijk en overzichtelijk. Hoe meer tekst je op je kaartje zet, hoe kleiner deze gedrukt moet worden om het allemaal te laten passen. Wanneer een klant meer informatie wil over je bedrijf kan hij of zij dat immers opzoeken op je website, vragen via e-mail of hij belt je op.

Deel:

Lees ook

DTP wat is dat?

DTP is de afkorting van desktop-publishing. Het bewerken en opmaken van documenten met behulp van een computer en softwarepakketten.

Socialmedia

Afmetingen social media 2020

Afmetingen social media op een rijtje. Post jij wel eens wat op Facebook, Instagram, LinkedIn, Pinterest, enzovoorts? Dan is het handig om alle afmetingen bij elkaar te hebben.

BoekenBoeken

Stuur een bericht