Gevonden worden door klanten én Google

Gevonden worden door klanten en in Google

Gevonden worden door klanten en in Google

Gevonden worden…

Gevonden worden door klanten en Google, dat is nog eens een missie apart. Toen mijn website klaar was (is een website ooit klaar?) kon ik nog niet achterover leunen… Het is natuurlijk de bedoeling dat er mensen mijn website te zien krijgen! Om dat voor elkaar te krijgen ben  ik in de internetmarketing gedoken…

Een heel nieuw gebied voor mij!
(Lees: hellup… waar gaat dit allemaal over?!)

Waar begin ik met Google of googelen?

Natuurlijk start ik bij dit soort vraagstukken met het intypen van zoekopdrachten in Google. Voer ik bijvoorbeeld een tekst in als: ‘gevonden worden door Google’. Dan krijg ik allerlei suggesties zoals ‘Gevonden worden in Google, SEO’, of ‘Beter gevonden worden in Google | 15 SEO tips’. Oké, SEO dus, maar wat is dat dan? Daar zullen we de zoektocht eens starten. Je moet ergens beginnen, toch?

SEO

Wanneer je gevonden wil worden op het world wide web, is het belangrijk dat je je website of blog optimaliseert voor zoekmachines zoals Google, Bing of Yahoo of één van die vele andere zoekmachines. Deze handelingen heten in marketing jargon SEO, oftewel search engine optimalisation. Dus zoekmachine-optimalisatie die ervoor gaat zorgen dat een website beter vindbaar is.

SEO blog van IMU: Internet Marketing Universiteit

Al zoekend kwam ik bijvoorbeeld op dit SEO blog terecht van de Internet Marketing Universiteit. Hier word uitgelegd hoe dit gebeuren een beetje in elkaar steekt. Voorheen had ik namelijk nog nooit gehoord van keywords, meta-tags, H1 tag en allerlei andere termen. Aan de hand van veel video’s op hun website word er stapsgewijs verteld hoe de wereld van Google en SEO eruit ziet.

Er zijn veel aanbieders op het internet op het gebied van SEO en ik heb ze echt niet allemaal met elkaar vergeleken! Ik kwam gewoon toevallig bij de IMU uit, of komt dat omdat ze hoog scoren in Google?
Ben er wel van overtuigd dat ik voor mezelf beter één ‘systeem’ goed kan volgen en toepassen dan zomaar in het wilde weg allerlei vast wel handige tips opvolgen. En wat fijn is, door het volgen van al die video’s, met voorbeelden en aanwijzingen snap ik ook wat de bedoeling is achter al die instellingen die je moet wijzigen, aanpassen of in de gaten houden. Of in ieder geval, dat denk ik… 🙂

Yoast met veel groene bolletjes!

Yoast SEO helpt om beter gevonden te worden?

De plugin die ik heb geïnstalleerd voor mijn SEO is de Yoast WordPress SEO plugin. Voor de kenners onder u, jazeker, die met al die rode, oranje en groene bolletjes. Voor mij is het een handig hulpmiddel om pagina’s te controleren. De bolletjes onder aan de pagina of bericht waar je aan het werken bent geven namelijk aan of er nog SEO verbeteringen kunnen worden aangebracht. Rood staat voor: let op, hier kun je nog wat aan doen! En groen is: go! Deze plugin is geen must natuurlijk, maar ik vind het wel handig omdat die bolletjes me laten zien waar of wat het op een betreffende pagina beter kan.

Hiernaast staat een screenshot van een stukje Yoast hieronder aan dit artikel. En wauw, ik scoor veel groen 🙂

Heb nog heel wat te bekijken en te optimaliseren op rooijenburg.nl, de score is op dit moment nog niet hoog, ik word nog niet echt gevonden door zoekmachines, maar ja, ik kom ook nog maar net kijken.

We gaan nog even door! Wie weet wat ik allemaal nog op mijn weg tegen kom.

groetjes, Ardiëlla

Deel:

Lees ook

DTP wat is dat?

DTP is de afkorting van desktop-publishing. Het bewerken en opmaken van documenten met behulp van een computer en softwarepakketten.

BoekenBoeken

Stuur een bericht